Suchergebnisse

Ihre Suche hat 495 Treffer ergeben. Sie sehen Treffer 34.

BW, RggEbMz 37 Nr. 114

Datierung: 17. oder 18. März 1288

Quelle

Ohne Aussteller, Empfänger und Empfangsort

Archiv: Böhmer/Will, Regesten

Weitere Überlieferung:

Inhalt

Kopfregest:

Erzbischof Heinrich II. stirbt.

Vollregest:

Tod.

1288. regni Rudolphi 15 frater Henricus aeus Mog. pontificatus sui anno 3 apud Haginnauwe moritur, et in cathedrali ecclesia tumba simplici sepelitur.Ann. brev. Wormat. in: M. G. SS. XVII, 78;

Item obiit frater Heinricus ordinis fratrum Minorum, dominus aeus Maguntinus, 14 kal. Aprilis. Annal. Colmarienses majores. in: Böhmer, Font. II, 24 und M. G. SS. XVII, 215;

14 kal. April. Heinricus ep. Mog. obiit. Notae Altahenses. in: M. G. SS. XVII, 422;

Eodem anno frater Heinricus aeus Mog. obiit, et vacavit sedes per annum et tres menses. Chron. Sampetr. in: Geschichtsquellen d. Provinz Sachsen. I, 121;

Aeus Magunt. (Heinricus II) obiit. Annal. Colmar. minor. in: M. G. SS. XVII, 192;

Medio autem tempore frater Henricus Maguntine sedis aeus, ordinis fratrum Minorum, migravit e seculo. Gesta Boemundi aei Trevir. in: M. G. SS. XXIV, 466;

A. D. 1288 obiit aeus Mog. Heinricus. Sifridi de Balnhusin compend. hist. in: M. G. SS. XXV, 711;

.. ipso anno (1288) XV kal. Aprilis Hagennoe obiit dominus Henricus aeus Mog. prius episcopus Basiliensis, de ordine Minorum fratrum. Chmel, Handschriften der k. k. Bibliothek zu Wien II, 20; Ann. Maurimonast. in: Böhmer, Font. III, 10;

Medio autem tempore frater Henricus, ordinis fratrum Minorum, Mag. sedis aeus, migravit e saeculo. Gesta Trevirorum II, 132.

Todestag:
März 17. XVI kal. April obiit frater Henricus aepus Mog. Necrol. aedis maioris Mog. in: Joannis, Rerum Mogunt. I, 625.

März 18: Heinricus aeus obiit anno Domini 1288, 15 kal. Aprilis et sedit annum unum et septimanas quadraginta et quinque cum diebus 5. (sic!) Catalogus episcop. Mogunt. in: Jaffé, Monum. Mog. 4;

Ipso anno (1288) XV kal. aprilis Hagennoe obiit dominus Henricus aeus Mog. Ann. Maurimonast. in: Böhmer, Font. III, 10 u. M. G. SS. XVII, 182; Chmel, Handschriften u. s. w. II, 20;

Henricus aepus qui cognominabatur der knoderer obiit anno domini millesimo cclxxxviim Mogunt. in: Böhmer, Font. III, vorrede xxxiii u. S. 140.

März 19: 14 kal. Apr. Siehe die beiden oben angeführten stellen aus den Ann. Colmar. maj. und den Notae Altah.

Die Begräbnissstätte Heinrich's befindet sich nach einer Bemerkung im MS. Augustinorum f. 101 a. (Joannis, Rerum Mogunt. I, 625) "in templo maiori." Latomus im Catal. aeorum bei Mencken, SS. III, 522 sagt: "Sepultus ante aram SS. Petri et Pauli apostolorum in Summo Martiniano." und die Successio episcop. Mog. in: Böhmer-Huber, Font. IV, 36 u. Dieffenbach im Cat. mscr. fügen (nach den Ann. Wormat.) bei: "tumba simplici"; "Sepultus ante altare ap. Petri et Pauli in cuius lapide sepulcrali iam vetustate penitus contrito vix adhuc cernitur effigies epi. vestitu solito episcopali ornata infula atque hoc eius nomen Henricus." Nach Bourdon bei Schaab, Gesch. d. Stadt Mainz. II, 61; Bourdon, Sacell, S. Gotthardi et S. Petri ad Vincula (Copie im besitz von Dr. Schneider zu Mainz.): "Dicitur a quibusdam ante hoc sacellum sepultus Henricus Archiep. Mog. dictus Knoderer, von Isungen, ord. S. Francisci, † 1283, 15 kal. April. Sed sine Epitaphio. nisi quod legeretur supra hunc tumulum Henricus." ‒ Die von Wimpheling im Cat. episc. Argent. 73 und von Urstisius im Cat. episc. Basil. überlieferte grabinschrift: ‒"Hic jacent in fossa Henrici mendici ossa"‒ist jedenfalls apokryph. (Vergl. oben die einleitung.) Von dem grabe Heinrich's ist längst jede spur verschwunden.

Quellenansicht

Keine

Metadaten

Zitierhinweis:

BW, RggEbMz 37 Nr. 114, in: Die Regesten der Mainzer Erzbischöfe, URI: http://www.ingrossaturbuecher.de/id/source/17858 (Zugriff am 10.07.2020)